Otevírací doba Mezinárodního strojírenského veletrhu
11:00–17:00
pavilon P, stánek 064, instalace Identita
Konzultace vizuálního stylu firem s odborníkem
Registrujte se ke konzultaci vizuálního stylu své firmy. Na národní expozici se můžete setkat se špičkovými odborníky z oblasti firemní identity a na místě zhodnotit, jak si stojí vaše současné logo, webové stránky či prezentace firmy. Na expozici se můžete i inspirovat dobrými příklady praxe českých firem, které nová vizuální identita posunula vpřed.
Kvalitní identita firmy může ovlivnit úspěch vašeho podnikání.
10:30
pavilon P, stánek 064
Oficiální otevření České národní expozice
Slavnostní otevření České národní expozice je zároveň symbolickým zahájením 66. ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Ministr průmyslu a obchodu spolu s dalšími představiteli Vlády ČR, generální ředitel pořadatele Veletrhy Brno, a.s. Jan Kubata a další významní hosté společně přestřihnou pásku a oficiálně tím zahájí nejen doprovodný program na České národní expozici, ale také konzultace firem s institucemi a agenturami, které utváří ekosystém podpory exportu.
11:00–12:00
pavilon P, stánek 064
Podnikání i stát potřebují tvář. Jak vizuální styl pomáhá úspěchu?
Jakou roli hraje vizuální identita státu a jak ji nastavit ve firmě? Seminář se zaměří na význam vizuální identity v oblasti státní správy, kde nejen že komunikuje se svými občany, ale také představuje stát na mezinárodní scéně. Ročně bude nový vizuální styl reprezentovat Českou republiku na přibližně 40 národních expozicích na zahraničních veletrzích, kde budou prezentovány české produkty. Vizuální styl nejen formuje vnímání značky, ale zvyšuje její důvěryhodnost a usnadňuje komunikaci. Firmy dlouhodobě využívají sílu vizuální identity k podpoře komerčních cílů. Na semináři se dozvíte, jak vytvořit silnou značku, která osloví správnou cílovou skupinu.
Hosté:
Jakub Spurný, autor jednotného vizuálního styl, Studio Najbrt
Michal Daněk, Úřad vlády ČR
Moderuje Karel Drašnar, Digitální informační agentura
Vizuální styl
Brand
Lev
Logo
12:00–12:45
pavilon P, stánek 064
Kontrola zahraničního obchodu s citlivým materiálem jako nástroj ochrany reputace exportérů
Odpovědnost podnikatelů v dnešní době je zkoušena výzvami, s nimiž ještě před pár lety nikdo nepočítal. Jejich úloha v provádění mezinárodního obchodu je významná zejména u zboží využívaného v ozbrojených konfliktech či civilně-vojenských fúzích. Spolupráce se státní správou v oblasti zahraničního obchodu s citlivým materiálem tak nabývá na významu, stejně jako schopnost reagovat na aktuální domácí i zahraniční dění za hranicemi EU.
Seminář Licenční správy MPO představí podnikatelům limity dovozu a zejména vývozu zbraní a zboží dvojího užití v době polarizace světa. Představen bude systém kontroly vývozu nejcitlivějších položek státní správou ČR. Podnikatelé budou mít příležitost seznámit se rovněž se sankčními režimy souvisejícími s ozbrojenými konflikty.
Těšit se můžete na následující oblasti zájmu:
Úloha státní správy a spolupráce se soukromým sektorem v oblasti kontroly zahraničního obchodu
Povolování a licencování transakcí s vojenským materiálem
Povolování transakcí se zbožím dvojího užití
Omezující opatření v době ozbrojených konfliktů
12:45–13:00
pavilon P, stánek 064
Hospodářská strategie ČR
Uplynul rok od schválení Hospodářské strategie ČR. Přiblížilo se Česko do top 10, jak si strategie klade za cíl? Zjistíme na semináři, který první rok strategie zhodnotí.
strategie
ekonomika
13:00–14:00
pavilon P, stánek 064
Digitální technologie, inovace a kyberbezpečnost – aktuální podpora z OPTAK pro podniky
Praktické představení aktuálních dotačních výzev z Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK) pro malé a střední podniky: Digitální podnik – digitální technologie: Podpora zvyšování digitální úrovně a akcelerace digitální transformace prostřednictvím zavádění prvků Průmyslu 4.0, nákupu a implementace pokročilých nevýrobních digitálních technologií a investic na pořízení nových služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií (software, hardware a služby související s posílením kybernetické bezpečnosti). Možnost konzultací projektových záměrů.
Řečníci: Petr Filipi, Odbor inovativních a digitálních řešení, Ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Piskáček, generální ředitel Agentury pro podnikání a inovace
Zajímá Vás, jak zaměstnat pracovníky ze zahraničí? Chcete se dozvědět víc o tom, jak celý proces usnadňují vládní programy ekonomické migrace? Nebo se jen potřebujete zorientovat v aktuální situaci a nejnovějších změnách v oblasti zaměstnávání cizinců?
Pokud ano, rádi se s Vámi setkáme na semináři. Dozvíte se mimo jiné:
Jaká opatření jsou průběžně přijímána na podporu zaměstnávání kvalifikovaných cizinců, včetně pracovníků z Ukrajiny?
Jak fungují vládní programy ekonomické migrace a jaké novinky se chystají?
Na co si dát pozor při vyplňování žádostí o zařazení do vládních programů?
O jaké zdrojové země ekonomické migrace je největší zájem?
Seminář je určen zejména přímým zaměstnavatelům, personalistům ale také odborné veřejnosti se zájmem o problematiku ekonomické migrace. Seminářem Vás provedou Lukáš Prokeš a Veronika Kubíková z Ministerstva průmyslu a obchodu.
Zajištění kvalifikované pracovní síly je klíčovou prioritou české vlády v oblasti podpory konkurenceschopnosti tuzemských firem – přijďte se dozvědět, jaké možnosti lze využít!
Řečníci:
Lukáš Prokeš
Veronika Kubíková
Lukáš Prokeš
Veronika Kubíková
14:45–16:00
pavilon P, stánek 064
Dukovany: České firmy a zakázka století (Kulatý stůl týdeníku Ekonom)
Hosté debaty:
Josef Perlík, výkonný ředitel Aliance české energetiky, předseda představenstva Sigma Group a.s.
Ivo Tichý, výkonný ředitel a místopředseda představenstva ZAT a.s.
František Krček, generální ředitel a předseda představenstva ŠKODA JS a.s.
Tomáš Ehler, vrchní ředitel sekce jaderné energetiky a nových technologií Ministerstva průmyslu a obchodu
David Havlíček, předseda představenstva EGAP
Luboš Michlík, generální ředitel a člen představenstva Sigma Group, a.s.
Daniel Procházka, výkonný ředitel Doosan Škoda Power a.s.
Moderuje: Martin Petříček, zástupce šéfredaktora, týdeník Ekonom
16:00–17:00
pavilon P, stánek 064
Strategies for Navigating U.S. Trade Changes
This panel offers practical guidance for companies navigating exports to the United States amid rising tariffs and trade uncertainty. Participants will gain a clear understanding of current challenges and opportunities, as well as how market conditions may evolve in the coming months and how to prepare for these changes. The discussion brings together a diverse group of experts, sharing real-world experiences and actionable strategies to help businesses confidently enter and grow in the U.S. market.
tariffs
USA
actionable strategies
Program mimo Českou národní expozici
14:00–16:00
Administrativní budova BVV, Kinosál 102
Německo a Polsko jako první exportní trh
Chcete úspěšně expandovat na sousední trhy? Navštivte seminář ze série kurzů #Ready2Export.
Pod vedením ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade získáte přehled o aktuálních exportních příležitostech, naučíte se efektivně vyhledávat a oslovovat obchodní partnery, přizpůsobit jednání místním zvyklostem a využít digitální marketing pro svou obchodní expanzi.
Dozvíte se také, jak nejlépe zúročit účast na veletrzích a podnikatelských misích a jak vám může CzechTrade pomoci při vstupu na zahraniční trhy.
Praktické tipy a konkrétní příklady z praxe vám dodají jistotu pro úspěšný start v Německu a Polsku.
Otevírací doba Mezinárodního strojírenského veletrhu
9:00–17:00
pavilon P, stánek 064, instalace Identita
Konzultace vizuálního stylu firem s odborníkem
Registrujte se ke konzultaci vizuálního stylu své firmy. Na národní expozici se můžete setkat se špičkovými odborníky z oblasti firemní identity a na místě zhodnotit, jak si stojí vaše současné logo, webové stránky či prezentace firmy. Na expozici se můžete i inspirovat dobrými příklady praxe českých firem, které nová vizuální identita posunula vpřed.
Kvalitní identita firmy může ovlivnit úspěch vašeho podnikání.
9:00–14:00
pavilon P, stánek 064
Sourcing Day pro německou společnost WashTec Cleaning Technology GmbH
Agentura CzechTrade pořádá sourcing day pro významnou německou společnost WashTec Cleaning Technology GmbH, která hledá v Česku dodavatele pro kooperační výrobu klasických strojírenských dílů a povrchové úpravy. Přihlášku můžete podat jen do 8. 9. 2025.
Národní rozvojová banka − efektivní financování rozvoje podnikání
10:00–10:30
pavilon P, stánek 064
Ekodesign – představení nového legislativního rámce pro uvádění výrobků na trh
Evropské nařízení o ekodesignu udržitelných výrobků (č. 2024/1781) přináší nové požadavky pro uvádění výrobků na trh týkající se jejich ekologických parametrů, které se dotknou širokého spektra podnikatelů.
Seminář vám prozradí:
jaké požadavky přináší nové nařízení a jaký je harmonogram jejich zavádění;
které výrobkové skupiny budou regulovány dle pracovního plánu Komise na období 2025 – 2030;
jaké parametry mohou být u výrobků sledovány (životnost, opravitelnost, recyklovatelnost, dostupnost náhradních dílů, atd.);
co znamená zavedení digitálního pasu výrobku a jaké informace by měl obsahovat;
více o povinnosti vykazovat způsob nakládání s neprodaným zbožím;
jak se mohou firmy zapojit do připomínkování sektorových předpisů a ovlivnit tak jejich podobu.
Tento krátký informační seminář je určen všem podnikům, které chtějí porozumět aktuálním legislativním změnám a připravit se na budoucí vývoj s dostatečným předstihem. Cílem je poskytnout srozumitelný přehled o legislativních změnách a rovněž nabídnout prostor pro diskuzi.
10:30–12:00
pavilon P, stánek 064
Opportunities for Czech Companies: Projects of International Financial Institutions in Eastern Europe and the Balkans
Seminář je součástí akce Contact Ukraine, pořádané Ministerstvem průmyslu a obchodu.
Mezinárodní finanční instituce (IFI) patří mezi klíčové podporovatele projektů ve východní Evropě a zemích západního Balkánu, se zvláštním důrazem na projekty na Ukrajině. Zástupci IFI představí příležitosti pro zapojení českých firem do projektů, další možnosti spolupráce a přínosy, které zapojení do projektů v cílových zemích přináší. Zástupci Exportní garanční a pojišťovací společnosti (EGAP) představí svůj program na Ukrajině.
Akce je zaměřena na české středně velké a velké podniky a jejich asociace, které již působí nebo zvažují působení ve východní Evropě a/nebo na západním Balkáně.
Program:
Prezentace s podrobnými informacemi o příležitostech a procesech pro české firmy při spolupráci na projektech mezinárodních finančních institucí ve východní Evropě / na západním Balkáně (15–20 minut každá)
Přednášející z:
Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD)
Mezinárodní finanční korporace (IFC)
Evropské investiční banky (EIB)
Exportní garanční a pojišťovací společnosti (EGAP)
Diskuse a dotazy moderované Svazem průmyslu a dopravy ČR
Networking a občerstvení
12:00–14:00
Pavilon P, stánek 064
Vodík – cesta inovací
Vodíkové technologie patří mezi klíčové nástroje dekarbonizace průmyslu, energetiky i dopravy. Seminář nabídne příspěvky zástupců průmyslových podniků, vysokých škol i výzkumných institucí, kteří představí své přístupy k využívání vodíku, jeho technologické možnosti i limity.
Pro Českou republiku je zásadní využívat obnovitelný a nízkouhlíkový vodík jako náhradu za fosilní paliva, ale také aktivně rozvíjet inovativní vodíkové technologie s vysokou přidanou hodnotou a exportním potenciálem. Mnohé z těchto řešení již dnes nacházejí uplatnění na náročných zahraničních trzích.
Seminář tematicky navazuje na úspěšné akce pořádané v rámci MSV v předchozích letech.
14:00–15:00
pavilon P, stánek 064
Příležitosti ve strojírenství v Brazílii, Velké Británii a Nizozemsku
Jaké exportní příležitosti se otevírají českým strojírenským firmám na trzích Brazílie, Velké Británie a Nizozemska?
Jaké jsou aktuální trendy, výzvy a strategie v těchto zemích a jak mohou čeští exportéři využít podpory zahraničních kanceláří CzechTrade?
Přijďte na exportní seminář, který nabídne ucelený pohled na tři významné trhy.
Získáte přehled o ekonomickém prostředí, aktuálních příležitostech a výhledu do budoucna, stejně jako o plánovaných misích, veletrzích a dalších aktivitách pro české společnosti.
Mezinárodní tendry v CERN a OSN – příležitosti pro české exportéry
Chcete, aby vaše firma dodávala špičkovým mezinárodním institucím, jako jsou Evropská organizace pro jaderný výzkum (CERN) nebo Organizace spojených národů (OSN)? Zajímá vás, jak fungují jejich nákupní procesy, kde sledovat vypsané i plánované tendry a ve kterých oborech mají české podniky největší šanci uspět?
Navštivte náš seminář, kde získáte praktické informace o pravidlech a průběhu výběrových řízení, návod, jak se registrovat do databází dodavatelů, zkušenosti českých firem, které se už prosadily, tipy z praxe přímo od expertů a jedinečnou možnost dozvědět se více o akci Sourcing Day, která propojuje české podniky s nákupčími OSN.
CERN
OSN
tendry
15:30–17:00
Učebna Archimedes – volná plocha Y, Výstaviště Brno
Startup Entry – pitch
Šest vybraných startupů během několika minut představí formou krátkého pitche svá inovativní řešení ředitelům regionálních center agentury CzechTrade.
Cílem prezentací a následné diskuze je zhodnotit exportní připravenost účastníků, přičemž hodnotí se především přínos řešení pro uživatele, nastavení obchodního modelu, složení týmu a prezentační dovednosti.
V dalším kroku exportní konzultanti CzechTrade poskytují účastníkům zpětnou vazbu, která vychází z hodnocení a doporučení od ředitelů regionálních center CzechTrade i přizvaných expertů.
Firmy obdrží konkrétní doporučení k dalším krokům a tipy na vhodné zahraniční trhy s největším potenciálem. Účastníci pitche mohou následně využít služeb vybrané zahraniční kanceláře CzechTrade za zvýhodněných podmínek.
Cena za průmyslový design Mezinárodního strojírenského veletrhu popularizuje průmyslový design a představuje jej jako nástroj pro kreativní řešení také v oblastech strojírenského a elektrotechnického průmyslu.
V prvním ročníku Ceny za průmyslový design 2024 zvítězila firma Prusa Research díky 3D tiskárně Prusa Pro HT90, jejíž design vytvořil Vít Fendrych. Druhé místo získal design dvousloupové pásové pily na kov 540 Horizont X, kterou na veletrhu představila firma Pegas – Gonda. Autorem designu je Josef Gonda. A na třetím místě se díky nápaditému designu sady upínek a svěrek umístila firma JC – Metal. Autorem designu je Jan Cetl.
Trofej pro oceněné firmy navrhla a vyrobila česká značka Cementum, která inovativně pracuje s betonem. Ten byl zvolen pro své technické i udržitelné kvality. Zajímavostí je použití odpadního skla z výroby firmy Preciosa, které Cementum upcykluje. Výsledkem je designový objekt, který spojuje estetiku, funkčnost a důraz na udržitelnost.
Jak se můžete zapojit do soutěže?
České firmy, které se chystají své produkty vystavovat na MSV, mohou zvýšit své šance na ocenění a dát nám o sobě vědět prostřednictvím e-mailu na adresu design@czechtrade.cz.
Kdy vyhlásíme výsledky Ceny za průmyslový design 2025?
Výsledky 2. ročníku Ceny za průmyslový design budou vyhlášeny dne 8. 10. 2025 na společenském večeru vystavovatelů MSV.
Zuzana Sedmerová
9:00 – 17:00
Otevírací doba Mezinárodního strojírenského veletrhu
9:00–17:00
pavilon P, stánek 064, instalace Identita
Konzultace vizuálního stylu firem s odborníkem
Registrujte se ke konzultaci vizuálního stylu své firmy. Na národní expozici se můžete setkat se špičkovými odborníky z oblasti firemní identity a na místě zhodnotit, jak si stojí vaše současné logo, webové stránky či prezentace firmy. Na expozici se můžete i inspirovat dobrými příklady praxe českých firem, které nová vizuální identita posunula vpřed.
Kvalitní identita firmy může ovlivnit úspěch vašeho podnikání.
9:30–18:00
pavilon P, stánek 064
Meeting Point CzechTrade
Jak najít vhodného obchodního partnera v zahraničí? Jakou strategii zvolit při vstupu na trh? Jaké jsou konkrétní exportní příležitosti ve vašem oboru?
Získejte odpovědi přímo od expertů na export – od ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade.
Individuální termínované konzultace k rozvoji podnikání v zahraničí s dvacítkou ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade a odborníky z Klientského centra pro export.
Poraďte se o vhodných strategií pro vstup na nové trhy, poznejte konkrétní obchodní příležitosti v oboru, ve kterém podnikáte, nebo si poslechněte tipy, jak najít spolehlivého obchodního partnera.
Ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade působí dlouhodobě v zahraničí a dokonale znají tamní trhy, obchodní podmínky, kulturní zvyklosti, jazyk i klíčové kontakty. Pomáhají exportérům překonávat překážky a otevírají dveře k novým příležitostem.
Na Meeting Pointu CzechTrade budou k dispozici také odborníci z Klientského centra pro export, které je společnou iniciativou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva zahraničních věcí a agentury CzechTrade.
Nabídněte své produkty a osobně jednejte se zástupci korejských importérů z asociace KOIMA.
Na Mezinárodní strojírenský veletrh přijede delegace 15 nákupčích z Korejské republiky, kteří reprezentují obory potravinářství, kosmetika, elektrotechnika, spotřební zboží a železniční doprava.
Korea Importers Association (KOIMA) je korejská instituce, která se zaměřuje na import. Založilo ji Ministerstvem průmyslu a obchodu v roce 1970 s cílem zajistit kvalitní suroviny. Instituce sdružuje zhruba 8000 členských firem, které nakupují od více než 50 000 dodavatelů ve více než 100 zemích světa. KOIMA organizuje mezinárodní delegace, veletrhy a podobně.
Osobní jednání nákupčích z korejských firem, které jsou sdružené v Asociaci KOIMA, s českými výrobci a exportéry se uskuteční právě v rámci akce Sourcing Day.
Sourcing Day
KOIMA
Jižní Korea
9:00 – 16:00
Otevírací doba Mezinárodního strojírenského veletrhu